Kontroller din arbejdstid med post-it notes

Mange er tvunget til at løbe stærkere og stærkere på deres arbejdsplads i forbindelse med besparelser, der betyder færre folk på arbejde og mere arbejde til den enkelte. Derfor er det vigtigt, at man udnytter tiden på arbejdspladsen, da man kan blive stresset, hvis man kommer bagud eller ikke har noget overblik i løbet af arbejdsdagen.

Noget så simpelt som de velkendte farverige post-it notes, kan faktisk være med til at forenkle din arbejdsplads og kontrollere din arbejdstid.

Der findes flere simple metoder, der benytter post-it notes til at give folk et bedre overblik og arbejdsgangen og de forskellige arbejdsopgaver. Nedenunder kan du læsse et par eksempler på, hvordan du kan udnytte de simple notes til at optimere din arbejdsdag.

  1. Hvis du har en opslagstavle på din arbejdsplads, kan du med fordel bruge denne og dine post-it notes til at lave en tidsplan og styre din arbejdstid. Med lidt tape kan du opdele din tavle i forskellige kategorier, for eksempel to-do i denne uge, to-do i denne måned, deadlines, arbejdsopgaver, ekstra opgaver og lignende. Når du sætter dine notes med opgaverne i de forskellige kategorier, har du et simpelt og visuelt overblik over dine arbejdsopgaver.
  2. Du kan også prioritere din to-do liste meget nemt med dem. Du kan vælge at bruge en enkelt farve eller flere farver, der kan indikerer vigtigheden af opgaven eller forskellige kategorier.
  3. Hvis du har mange bolde i luften på din arbejdsplads, kan du med fordel bruge dem til at skabe en projekteringstavle, hvor du bruger farvekodning ved hjælp af de forskelligfarvede post-it notes til at få et bedre overblik.
  4. Du kan også bruge dem til noget så enkelt som at skrive en besked til en kollega eller en huskeseddel til dig selv. De farverige post-it notes, gør det nemlig nemt at få øje på noten.

Køb din post-it notes nu og få styr på din arbejdstid

Gør det nemmere for dig selv og dine kollegaer med det samme og køb de farverige post-it notes hos Lyreco, der også forhandler en masse andre kontorartikler til arbejdspladsen.